kolmapäev, 4. märts 2009

Pirnimuffinid



Tundub, et seekord jõudsin pildid enne ära teha kui muffinid otsas. Eelmised olid banaani ja mustikatega ja jäid imeõhulised. Retsepti pole siiani suutnud rekonstrueerida, aga ilmselt pole piisavalt hästi üritanud.
Seekordsed muffinid on pärit Nigella Lawsoni raamatust Nigella Express ja selles raamatus on kõik toidud easy peasy ja valmivad in no time at all. Ja tõesti... aga milliste muffinitega läheks rohkem aega? On selline kiirtoit ja viimasel ajal olen avastanud, et eriti mõnus näiteks kaasa pakkida, kui otse lasteaiast Tartusse ujulasse lähme. vms.
Kogused on vaba käega eestipärastatud, cup peaks üldiselt olema vist rohkem kui 2 dl, aga mina olen võtnud nii, et selline lohakas 2, ehk natuke peale... võib-olla.

Pirnimuffinid

400 ml jahu
150 ml valget suhkrut
100 ml pruuni suhkrut
2 tl küpsetuspulbrit
1-2 tl jahvatatud ingverit
150 ml hapukoort (mina kasutasin tegelikult keefirit)
100 ml õli (kasutasin viinamarjaseemneõli)
1 tl mett (ei kasutanud)
2 muna
kaks suurt pirni

Kuumuta ahi 190 kraadini (retseptis oli 200, aga see oli minu meelest küll liiga kuum).
Sega suures kausis kuivained ja teises kausis muna, hapukoor või keefir, õli, mesi (kui kasutad) ja sega siis kuivainete hulka.
Koori pirnid, lõika keskmisel väikesteks kuubikuteks, no ütleme 0,5 cm ja sega taina hulka.
Pane küpsetuspaberid muffinipanni ja tõsta tainas vormidesse. Küpseta 17 minutit (jällegi, retseptis oli 20, aga selle ajaga läksid liiga tumedaks minu jaoks. Aa, ja originaalis soovitati muffinitele enne ahju minekut riputada suhkrut, aga teine pannitäis, mille tegin ilma suhkruta, väiksema temperatuuri juures ja lühema küpsetusajaga, jäi tunduvalt mõnusamad.
Mul olid pisut väiksemad muffinivormid (need paberist vormid), kui varem on olnud ja tuli 23 muffinit.





Kommentaare ei ole: