neljapäev, 12. märts 2009

Porrulaugupirukas


Ohh, ahh! jeee :)) Lahtiste pirukatega hakkan küll juba sina-peale saama. Eile tegin siuh viuh küpsiste ja supi kõrvalt ka ühe piruka :) Seekord porrulauguga, aga mulle tundub, et lapse lemmikuks saaks selline, kus mingit lisandit üldse poleks, oleks põhi ja siis kodujuustu-muna-koore täidis. Aga seekord siis nii:


Lahtine pirukas porrulauguga

Tainas, vana hea (mul retsept külmkapi peal kirjas, hea iga kord samamoodi teha, äkki lõpuks oskan peast ka :)
100 gr võid
200 ml jahu
50 gr riivitud juustu
pisut pisut vett
Sega ilusti mõnusasti segamini ja suru 24 cm koogivormi põhja ja veidi ka äärtele.
1 porrulauk - lõika ratasteks, ja prae võis. Lisa pisut soola-pipart.
2 muna
150 ml vahukoort (no tegelt võib terve paki ka panna, aga mul oli selline 150 ml tuju :)
1 väiksem tops kodujuustu (püüan koguse ka järele uurida, aga mingi väike tops mul kapis oli)
veel juustu - mul oli tavalist viilutatud juustu, viilutasin selle veel väiksemaks ja siis leidsin ka ühe vana parmesani :) seda riivisin ka hulka.

Sega täidise asjad ka segamini.

Kuumuta ahi 180-200 kraadini (mul vist oligi 190 :)), kui soovid küpseta tainast u 10 minutit (mina olen viimasel ajal ikka ette küpsetanud), tõsta porrulauk ühtlase kihina tainale, vala juustusegu peale ja küpseta ahjus u 20-30 minutit. Unustasin taimeri panna, nii et ei märganudki, kui kaua oli ahjus. Aga pealt õige õrnalt pruunikaks ja et ei väriseks täidis raputades, siis peaks valmis olema. Megahea!

Kommentaare ei ole: