neljapäev, 8. september 2011

Šokolaadi-toorjuustukook kookoshelvestega


Võib öelda, et olen juustukoogi-purist - ei mingeid puuvilju, marju või muid lisandeid. Seni ainus kõrvalekalle on olnud piparkoogi-juustukook, mis mulle ka väga hästi meeldib ja domino-küpsistega juustukook. Veidral kombel tuli aga mõni päev tagasi isu ühe tõsisema kõrvalehüppe järele, täpselt ei teadnud, millise, aga midagi oli hädasti vaja. Õnneks on nami-nami kokandusportaalis juustukookidele lehekülgi pikk eraldi teema, ja seal ma siis ringi kolasin. Sõelale jäi šokolaadi ja kookoshelvestega juustukook, mille retsepti vaatasin siit: http://toidutegu.wordpress.com/2010/10/26/kookose-sokolaadi-juustukook/. Marju ja muud säärast endiselt sees ei ole, aga lisandid sellegipoolest. Oli tõesti hea. Need kookoshelbed muidugi, nagu juba mainisin, on tõeline klišee. Nad on nii ilmselged ja töötavad ja paraku ka kulunud. Tahaksin teha varsti veel ühe juustukoogi, üsna sarnase, aga kui hästi läheb siis veel (jaaaah?) parema.

Retsept niisiis:

küpsetades 24 cm läbimõõduga vormis
põhja jaoks:
200 g digestive küpsiseid
50 g tumedat (küpsetus)šokolaadi
50 g võid (vaatan praegu, et mu lingitud retsepis on 90 g, aga olen kindel, et panin 50)
50 g kookoshelbeid

(tegelikult mulle meenub, et kattepuru jäi mul kõvasti üle, aga küpsiste kogust täpselt ei järginud, panin pool pakki, nii et poolt pakki ei maksa päris panna 24 cm vormiga, isegi kui see ongi 200 grammi)

katte jaoks:
500 g toorjuustu
100 g suhkrut
3 muna
100 g hapukoort
75 g kookoshelbeid
200 g tumedat (küpsetus)šokolaadi
ja pisut väikesteks tükkideks hakitud šokolaadi,

Pane ahi 180 kraadi peale soojenema. Sulata põhja jaoks või. Purusta küpsised, haki šokolaad ja lisa küpsisepurule, vala juurde või ja sega hulka kookoshelbed. Määri vorm võiga või kata küpsetuspaberiga ja suru küpsisesegu vormi põhja.

Täidise jaoks sega kõigepealt toorjuust suhkruga. Klopi munad kergelt lahti ja lisa toorjuustusegule. Lisa ka hapukoor. Sulata šokolaad vesivannil ja lisa koos kookoshelvestega ülejäänud täidisele. Lõpuks lisa ka tükeldatud šokolaad. Need šokolaaditükid jäävad koogis väga mõnusad! Vala täidis koogivormi, küpsisepõhjale ja küpseta 50 minutit. Kook on parim muidugi järgmisel ja ülejärgmisel päeval :) Aga maitses hea ka vaid mõni tund jahtununa.

Kommentaare ei ole: