teisipäev, 27. september 2011

Šokolaadi-juustukook

Alles ma kirjutasin ühest juustukoogikõrvalhüppest. Nüüd siis veel. SEE on üks luksuslik, väga pidulik ja ERITI maitsev juustukook. Tõepoolest tapvalt hea.
Tellisin endale Amazonist ühe šokolaadi teemalise kokaraamatu, lapse Sim Animalile lisaks :) Luscious Chocolate Desserts, autoriks Lori Longbotham. Raamat ise on jälle natuke imelik, nagu netist tellides ikka juhtub - retseptid on kuidagi mitmele leheküljele paigutatud ja kõigil pilte ka pole. Aga loomulikult püüan raamatut ikka täie raha eest kasutada :)
Muidu täitsa tavaline juustukook, just selline nagu mulle meeldib. Aga lisaks on siin ohtralt šokolaadi ja minu hing ihkas ka tšillit, nii et seda siis ka. Kogused muutsin ka veidi eestipärasemaks, ja põhja pidi panema mingeid šokolaadivahvleid, aga ma ei kujuta ette, mis selle nimetuse taha peitub, nii et läksid ikka digestive küpsised ja šokolaadi ikka lisaks :)

Pööraselt suurepärane šokolaadi-juustukook

Põhi
200 g digestive küpsiseid küpsiseid
75 g šokolaadi
75 g võid

Purusta küpsised. Sulata või ja šokolaad. Või kui soovid, võib šokolaadi ka hakkida ja küpsiste ja või hulka segada. Ühesõnaga sega kõik kokku ja suru 26 cm koogivormi põhja. Vähemalt mina kasutasin 26 cm läbimõõduga vormi ja tuli paras kõrgus. Kuumuta ahi 180 kraadini ja küpseta põhja 8-10 minutit.

Täidis
350 g tumedat või peaaegu tumedat :) head šokolaadi (mul ikka see küpsetusšokolaad, mida meil poodides saada on, panin nii tumedat kui tavalist)
60 g võid
2 spl kakaopulbrit
3 x 180 g toorjuustu
200 g suhkrut
4 suurt muna
näpuotsatäis soola
200 g hapukoort
1 spl tšillihelbeid

Sulata šokolaad ja või veevannis. Lisa kakaopulber ja sega ühtlaseks. Tõsta šokolaadi segu kõrvale jahtuma.
Sega toorjuust ühtlaselt kreemjaks. Lisa ükshaaval, vahepeal hoolega segades, munad. Lisa sool ning seejärel šokolaadisegu ning sega ühtlaseks. Lisa hapukoor ja tšillihelbed ning sega jälle ühtlaseks. Vala täidis ettevaatlikult küpsisepõhjale. Küpsetamiseks oli retseptis nõutud veevanni ja tegin ka nii, loodan, et oli kasu. Mina ei julgenud oma lahtikäivat koogivormi päris vette panna, nii et katsin põhja ja küljed kõigepealt fooliumiga. Siis tõstsin koogi küpsetusplaadile, plaadiga ahju ning seejärel valasin nii palju kuuma vett kui tundus mõistlik, selles mõttes, et saaks pärast ahjuplaadi ahjust kätte ka. Küpseta nii endiselt 180 kraadi juures 45 minutit, kuni kook on keskelt veel õige pisut võbelev. Tõsta koogivorm veest välja, lase jahtuda ning tõsta kergelt (fooliumiga) kaetult külmkappi. Soovitatakse kapis hoida vähemalt 12 tundi, mul vist tuli u 6-7 ja oli ka juba väga maitsev.



Kommentaare ei ole: