pühapäev, 31. jaanuar 2010

Halwa

Kohtumine ammuse armsa sõbraga ehk kunagi mu jaoks tuntud kui halava. Viimati sain seda Lauteri tänava taimetoidurestorani lemmik-magustoitu vist... jessas...ma ei tea, millal :) Vist ühe korra umbes 15 aasta jooksul olen seda teinud, aga meeles oli halava kui toit, mille valmistamisel tuleb umbes miljon asja korraga teha, millest pooled võivad kergesti kõrbema minna või üle keeda. Nii see natuke on ka, kuigi kokkuvõttes polnud nagu hullu midagi ja täitsa võib ette võtta. Kunagi kirja pandud kogust vähendasin poole võrra, aga ikka jätkub vist umbes 10le inimesel siinsest portsust. Noh, ja kõige lõpuks kõige tähtsam - see magustoit on kõige otsesem kaloripomm, mida ma tean.

10 portsu

 300 g suhkrut 700 ml piima 200 g võid 225 g mannat veidi pähkleid ja rosinaid (kasutasin maapähkleid ja nii heledaid kui tumedaid rosinaid, kokku u 150 ml) Pane suhkru potti sulama. Mina kasutasin suhkru jaoks väikest teflonpotti ja suurem oleks parem. Väikses potis võtis suhkru sulamine aega u 10 minutit. Kuumuta teises potis piim. Samal ajal, kui suhkur sulas ja piim kuumenes, panin suurde sügavasse panni sulama või, nii et nii siis võikski teha. Kui või on sulanud, lisa manna ja sega ja kuumuta. Vahepeal on suhkur ilmselt sulanud ja piim kuum, nii et need võiks manna kuumutamise vahepeal kokku valada. Ma ei tea, kas on vahet, aga retseptis (kunagi jutu käigus kirja pandud) oli mul kirjas, et vala piim suhkru juurde, mina valasin suhkru piima juurde ja segu läks päris pööraseks, hakkas vahutama ja pritsima. Tasapisi niristades sain asja siiski joonde. Lõpuks vala suhkruga segatud piim mannale, lisa pähklid ja rosinad ja kuumuta veel veidi, et manna oleks ikka pehme ja ongi valmis.

6 kommentaari:

irmasista ütles ...

Häh, miks mina olin alati arvanud, et sinna käib porgand!?
Mul on ka meeles see imeline soe halava, mida ma seal lauteris söin (u 15 a tagasi)ja selle järel pole kunagi söönud.

ütles ...

Mul on siin ühes India karriraamatus ka porgandiga halava (halwa) retsept. Aga too... mis selle söögikoha nimi oligi? .. oli ikka ilma porgandita. Mul sealne retsept.

rele ütles ...

peaks proovima

ütles ...

Tsipake nokitsemist ja selgus/meenus, et koha nimi oli Damodara.

irmasista ütles ...

oot, kas selle suhkru peaks natuke karamellistama?

ütles ...

Hmm.. No ma lihtsalt sulatasin suhkru. Kui suhkur oli vedel, siis pikemalt eriti ei kuumutanud.