pühapäev, 7. veebruar 2010

Maisimannakook

Ei ole leidnud veel kedagi, kes jagaks minuga entusiasmi ja armastust maisimannast tehtud koogi vastu, kuigi ei suuda ka mõista, miks. Minu meelest imehea kook.

Retsept on pärit Oma Maitsest (jaan/veebr 2006), Egiptuse kööki tutvustavast jutust.

Basbusa - maisimannakook

125 gr võid
2 dl suhkrut
1 tl vanillisuhkrut
2 muna
4 dl maisimannat
1 dl mannat
1 tl küpsetuspulbrit
1/2 tl soodat
2 dl maitsestamata jogurtit (või nt keefirit)
poolitatud mandleid (nagu pildid näha, mul ei olnud)

Siirup (OM-is olid kogused kolm korda suuremad, aga ma ei tea, kuhu see siirup kõik mahtuma peaks. Tegin vähem ja siin siis minu kogused. Kuigi... praegu vaatan, et panin vahekordadega pisut puusse.. Lisan siis mõlemad kogused, saate ise valda :)
1 dl suhkrut (5 dl)
1,5 dl vett (3,5 dl)
1 spl sidrunimahla (1 spl)

1. Pane ahi sooja, 180 kraadini. Vahusta või, suhkur ja vanillisuhkur heledaks vahuks. Lisa ükshaaval munad ja sega muudkui edasi.
2. Sõleu mannad, küpsetuspulber ja sooda muna-suhkru-või juurde. Sega ja lisa ka jogurt või keefir.
3. Vala tainas koogivormi ja silu siledaks. Minul oli u 16x25 keraamiline vorm. Silu siledaks ja kui mandleid ei lisa küpseta kohe u 25-35 minutit, nii et kook oleks peals ilus kuldne. Kui tahad panna koogile ka mandlid, küpseta kõigepealt 15 minutit, aseta koogile mandlipoolikud ja küpseta siis lõpuni.
4. Koogi küpsemise ajal valmista siirup. Pane vesi ja suhkur potti ja kuumuta keskmisel kuumusel keemiseni. Kui suhkur on lahustunud lisa sidrunimahl ja keeda hoogsalt u 15-20 minutit, ja jahuta siirup kohe külmaveevannis (no nii et paned kausi külma vett täis ja tõstad siirupipoti kaussi).
5. Määri siirup koogile ja lõika kook tükkideks.

Ja ütlen veel korra, et mulle see kook hullult maitseb :) (just sõingi kaks tükki veel hommikuks, nii et kaks jäi ka lõunasöögiks...mmmm.:)

See pilt on eelmisest korrast, kui tegin vist mitmest retseptist kokku, mõlemad retseptid on laual lahti ja kook, nagu näha, tuli tsipa õhem tookord:


3 kommentaari:

Thredahlia ütles ...

Mina jagan entusiasmi :)
Küll aga nisumanna ja mooniseemnetega... eriti mooniseemnetega. Need sobivad mu arust sinna ülihästi.
http://thredahlia.blogspot.com/2007/02/basbousa-mannakook-mooniseemnetega.html

ütles ...

Assooo... nisumanna.. peab siis proovima! :) ja rõõm kuulda muidugi!

Unknown ütles ...

ma jagaks ka, aga pole saand.