pühapäev, 19. oktoober 2008

Skane õunakook

Olen eriti operatiivne ja kirjutan, nagu kokku lepitud, kohe üles Skane õunakoogi retsepti, mis oli täna eriti maitsev. Retsept on päris oktoobrikuu Oma Maitsest ja artikli alguses oli kirjas, et tekst ja retseptid Erki Siplane. Tegu oli rootslaste mardipäeva ja selle menüüd tutvustava jutuga. Siin on retsepti tekst natuke muudetud.
Koogi kogused oli antud neljale ja ajakirjas oli kasutatud mingit erilist minivormi vist, sest seal oli kaks kihti leiba ja õunu, mul jätkus vaevu üheks, kuigi mul ka eriti suur vorm polnud. Aga jätkus ilusti 5le. Koos jäätisega.
Must leib oli mul üsna pehme ja fariinsuhkur vist andis ka kuidag pehmust juurde, igatahes ei jäänud leivaosa krõbe, mis oli väga hea. St et ei jäänud krõbe. Fotokat endiselt pole. Ostsin küll peegelkaamerale filmi sisse, kuid siis selgus, et patareid on tühjad. Ja selliseid juba pühapäeval siinkandis saada pole.

(Kahjuks ei suuda siin a peale mulli tekitada (Skane jaoks))
Skane õunakook

125 gr musta leiba (mul läks 5 vormileiva viilu)
50 ml riivsaia
100 gr võid
50 ml suhkrut (fariinsuhkur sobis hästi)
1 sl kaneeli
2 õuna (panin kolm, kaks tundus vähe)
50 ml õunamoosi (jah, seda oli ka mul rohkem, vähemalt 100ml kui mitte 150 ml ja seepärast tuligi üsna magus)

Kuumuta ahi 200 kraadini. Riivi leib või murenda sõrmede vahel üsna pudiks (sest pehmet leiva on ju üsna võimatu riivida). Prae leib pannil koos või, riivsaia, suhkru ja kaneeliga.
Koori ja viiluta õunad. Sega õunad õunamoosiga. Tõsta vormi õunasegu ja siis leivasegu. Kui on väike vorm, siis mahub kumbagi ehk kaks kihti, aga ühe kihiga sobis ka väga hästi.
Tõsta vorm ahju ja küpseta umbes 20 minutit.

Sobib täiuslikult plombiiriga.
(Tegelikult mulle vist meeldiks, kui jäätise peal oleks ka natuke vahukoort)


Kommentaare ei ole: