neljapäev, 16. oktoober 2008

Pärmitaina küpsemise lõhn on minu kodus haruldane...Või oli see eile isegi esmakordne. Aga ahjus küpsevate kaneelirullide lõhn oli tõepoolest imeline, soe ja turvaline, nagu mandariini lõhn talvel.
Leidsin mitu retsepti, aga ühes (Oma Maitse omas) ütles retsepti autor, et nii ja nii palju võid, aga et tema paneb mõnikord vedelat margariini. No vot, eks, see retsept lendas kohe kõrvale. Üks oli ühest ingliskeelsest bogist, aga seal olid kõik kogused tassidega ja mulle ei meeldinud jälle :) (no on pirts, eks). Jäin Pille kaneelirullide juurde. Väga head tuli! Välimuselt paistsid millegipärast kuivad, kuigi tegelikult polnud üldsegi. Aga mulle meeldis, et ka tainas oli magus ja hästi pehme ja õhuke (sellest kõigest sain muidugi alles süües aru, pole pärmitainaga eriti kursis), sest mõnikord vanemate põlvkondade pärmitainaõunakooke süües, kogu lugupidamise juures, on selline tunne, et lõikaks koogil selle ühe kolmandiku - õunad ja natuke tainast - pealt ära ja vot siis oleks ok.
Aga kuna need rullid maitsesid ka kallile väänikule, siis ehk tulebki sünnipäevakoogiks talle pidusai. Ehk olen isegi nii osav, et suudan sinna peale mingit sorti glasuuri niristada või kuidagi pidulikumaks teha. Õige pisut. Sest minu arust igasugu kaunistused enamasti rikuvad koogi ära ja need tuleb kõik söömiseks tordi pealt kokku korjata.. Aga no natukene pidulikumaks peab kuidagi tegema.

Kui ma nüüd kogemata natuke kuri kostsin, siin nende Shaun Hilli geniaalsete jaburlausete pärast, mida ma siin tõlgin:
*supi sisse läheb üks kana, eks: dismantle the chicken into legs and breasts - et jaota kana koibadeks ja rindadeks?
* ja selle sama lause algus: if you do not have a pan large enough to hold the whole chicken and beef as the y cook... - mis mõttes, as they cook? et muidu mahuvad küll, aga keetmise ajal äkki enam kuidagi ei mahu?
* jutt käib siis köögiviljapuljongist: The best that can be hoped for is a well-flavoured watery liquid. This is the only case where judicious use of commercial stock cubes may be superior to anything you produce yourself -
vist ei vaja kommentaare.
*The humble ingredients that go into the stockpot belie its vital importance in cooking. - no olgu, ma saan aru, et muidu on tagasihoidlikud ained, aga vot siis, kui potti jõuvad, vot siis te alles näete, aga ikkagi...Ja miks its mitte their? Kas mina hakkan inglise keelt unustama?

Nojaa, ma saan aru, et ta on ju kokk, mitte filoloog, aga siis pole vaja kasutada selliseid sõnu nagu belie või makes no pretence at authenticy ja muud säärased asjad, mis on sageli lauses täiesti ülearused, lisaks veel poolikud metafoorid ja...oeh üldine üleolev suhtumine, nagu tal oleks kästud see peatükk kirjutada, et täna enne koju ei saa, kui supijutt valmis.
See selleks, ülehomme teen ilusa pidusaia! :)

2 kommentaari:

irmasista ütles ...

tere tulemast klubisse! minu kodus on ka pärmitaigen uus asukas. olen juba 2 korda ise saia kypsetanud, isegi pitsataigna tegin ise viimane kord (pärmiga ikke). Ma ei ole ka veel seda ideaalset retsepti leidnud, valio retseptid on mul kasutuses olnud vöiga.

Pille ütles ...

Nii tore, et Sulle need kaneelirullid maitsesid! Ma peaks neid uuesti tegema ja kaunima pildi retsepti juurde tekitama..