neljapäev, 4. november 2010

Õunakook 2010

Kummaline, et igal aastal on erinev lemmikõunakook. Ja mitte lihtsalt, et teed igasuguseid õunakooke ja siis see üks on jube hea, vaid ikka nii, et muudkui teed ja teed ja teed seda ühte ja sama kooki, sest see on lihtsalt kõige parem :) Selle aasta õunakook tuli üsna hilja, vist facebookis postitas Nami-nami rabeda tainaga õunakoogi ja miski ajendas proovima ja hästi oli, et ajendas. Millegipärast mulle ei meeldi muretainast valmistada, kuigi väga maitseb ja meeldib tainas ise. Pärmitainast ma tavaliselt lihtsalt ei tee ja ühesõnaga mingi jama mul nende tainastega on. Aga selle koogi tainast oli mõnus teha - sulatad või, lisad hapukoore ja jahu, segad läbi ja valmis. Jehuu! Minu õunakook. Vähe sellest, see tainas meenutab väga seda õunakooki, mida mu ema terve mu lapsepõlve ja noorusaja tegi ja nüüdki mõnikord ette on võtnud ja siiani oli see ikka üle prahi kraam. Mitu korda küsisin retsepti, aga iga kord jättis see nii keerulise mulje, et kustus mälust praktiliselt kohe. Äädikat vist oli seal ja seisma pidi tükk aega ja..
Täidiseks olen mina kasutanud nii õunamoosi kui õunu - määrinud taina kõigepealt moosiga üle ja siis õunad ka peale (viimasti lisasin ka pirniviile, banaan sobiks ka raudselt), lõpuks suhkur ja kaneel. Vist ongi kogu õpetus siia sissejuhatusse nüüd saanud :) Aga kirjutan igaks juhuks üles korralikult ikka, kogused mul ka nati teised, kui nami-namis.


Rabeda kattega õunakook

Mul on vormiks olnud tavaliselt ahjupann, mitte ahjuplaat, nii et seepärast siis väiksemad kogused.

180 g võid
180 g hapukoort (suht umbes tegelikult olen pannud ja iga kord on töötanud, ning tundub, et paks hapukoor sobib paremini, nt Farmi)
250 g jahu (ostsin kogemata suure paki 550 jahu ja olengi alati seda kasutanud. korra panin pooleks tumedama mahejahuga, oli ka mõnus, võiks veel jahuvariante katsetada)

Üks võimalik täidis:
mitu supilusikatäit õunamoosi - nii et tainas oleks kergelt, kuid üleni kaetud
2-3 õuna
suhkrut
kaneeli
koogi pintseltamiseks/määrimiseks munavalget

Sulata või, sega hapukoor hulka ja siis jahu ka. Sega ühtlaseks ja tõsta tunniks külmkappi.
Pane ahi sooja (200 kraadi peale). Jaga tainas kaheks. Tõsta tööpinnale veidi jahu ja rulli üks tükk oma ahjuvormi kujuliseks - mul on enamasti päris õhuke tulnud see tainas, on mõnus; kord tuli paksem, oli ka mõnus :) . Tõsta tainas vormi, määri peale õunamoosi või õunu või mida iganes, riputa peale kaneeli ja suhkrut (sõltuvalt õunte/moosi hapususest), rulli teine tainatükk ka lahti ja tõsta täidisele. Määri pealt munavalgega ja pane ahju küpsema.

Kommentaare ei ole: