esmaspäev, 29. juuni 2009

Suur kapsapirukas juustu ja tüümianiga

Mõned korrad olen teinud nüüd ühte suurepärast kapsapirukat, millele komistasin nami-nami lehel. Pirukas on suur ja hea, aga pildile ei taha kuidagi jääda. Viimane kord olin ettenägelik, pildistasin kapsa juba enne piruka tegemist ära, et oleks midaGIGI retseptile kaunistuseks lisada.

Algne retsept asub siin.

Mina olen teinud erinevaid variante. Esimese kahe puhul kasutasin tilli asemel tüümiani ja muretaina asmele lehttainast. Ja muretainasse ettenähtud kodujuustu panin lehttaina peale. Ja kapsast hautasin vee asemel õlles(lugesin ühte kommentaari nami-namis selles retsepti juures valesti, oli õliga, ma arvasin, et õllega :) ja mõtlesingi proovida, täitsa hea oli :)). Ja viimasel korral panin poole jahust täisterajahu. Et selline flexible pirukas :)

Suur kapsapirukas juustu ja tüümianiga

Tainas võib olla kas lehttainas või isetehtud juustune muretainas:
200 gr kodujuustu
200 gr pehmet võid
280 gr nisujahu
pisut soola ja suhkrut
Kui kasutada lehttainast, võiks kodujuustu lihtsalt lehttaina peale ikkagi ära panna.

Kate
1 kilone kapsas
pisut vett või õlut kapsa hautamiseks (no umbes 1 dl)
1 tl soola
1 tl suhkrut
parajalt musta purustatud pipart
tüümiani
200 gr riivitud juustu
200 gr hapukoort
4 muna

Taina valmistamiseks seda kokku kodujuust, või, jahu, sool ja suhkur ühtlaseks tainaks ja tõsta veidikeseks külmkappi.
Mina küpsetasin mõlemat tainast väheke ette ka. Nii et enne kapsa hakkimist võiks ahju sooja panna, taina lahti rullida ja küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile tõsta. Küpsetada sobib vasti 200 kraadi juures u 10 minutit (või ka veidi vähem).

Haki kapsas peeneks ja prae väheke koos võiga pannil. Lisa siis vesi või õlu ning sool ja suhkur. Kuumuta kuni kapsas on võrdlemisi pehme (umbes 10 minutit). Millalgi võiks lisada ka tüümiani, aga ma ise ka täpselt ei tea, ma vist panin kohe, aga mul oli ka kuivatatud tüümian kahjuks ainult.
Sega munad ja hapukoor.
Lehttainast kasutades tõsta kõigepealt kodujuust lusikaga tainale. Seejärel mõlema variandi puhul kapsas, siis riivitud juust ja lõpuks hapukoore-munasegu ning küpseta ahjus, 200 kraadi juures 30 minutit, kuni pirukas on pealt kuldne ja ehk kohati kergelt pruunikaski.


1 kommentaar:

Pille ütles ...

Ei noh, kapsas ja õlu sobivad ju kenasti kokku, nii et kõik läks kenasti :)