neljapäev, 5. veebruar 2009

Üle pika aja üks õnnestunud roog

Tegin umbes kaks kuud tagasi lasanjet ja tuli päris hea. Aga nats ikka jändamist ja ei hakanud siia kirjutama, arvasin, et jääb niisamagi endale meelde. Hakkasin teist korda tegema - no ei mäleta, kuidas teha. Kirusin ennast, et üles ei kirjutanud ja otsisin ja otsisin ja leidsin ühe retsepti ja tegin mitmest kokku ikka päris hea lasanje, ainult natuke mageda. "Ah, mis ma tast ikka üles kirjutan, nüüd on mul teada, kuidas teha ja blogisse enivei liiga keeruline asi". Loll on loll, tundub. Hakkasin eile lasanjet tegema, no nagu luuaga peast pühitud, kust ma eelmine kord need retseptid leidsin ja kujutate ette, siis kui lasanje valmis, oli mul veel jultumust mõelda, et ei hakka nüüd küll kirja panema. Aga tundub, et loll pole ikka päris loll. Õpib. Kahjuks ei leidnud seda retsepti üles, mida eelmine kord kasutasin, tegin mälu järgi ja panen nüüd kirja, kuidas ma viimati tegin, sest lasanje tuli täiuslik. Kõik oli paigas ja nii lasanje maitsega kui üldse olla saab.

1. Bešamellikaste üsna huupi kogustega- kuumuta pannil või, lisa u pool liitrit või veidi rohkem piima, kuumuta, lisa 3 spl jahu, sega vispliga hästi segamini ja kuumuta kuni kaste pakseneb, umbes paar minutit õige tasast keetmist. Lisa ka soola ja veidike muskaatpähklit.
2. Baklažaan - kui soovid neile enne natuke seista lasta (jäävad natuke paremad nii), siis lõika baklažaan viiludeks, riputa soola peale ja igaks juhuks veidi sidrunimahla ka, et pruuniks ei läheks (või nad ei lähegi? igatahes mulle tundus, et hakkavad minema) ja jäta seisma (tunnikeseks või nii). Kuumuta pann päris kuumaks, lisa õli ja prae baklažaanid mõlemalt poolt pruuniks. Selles retseptis, mille ma ära kaotasin oli minu meelest vaja baklažaane muna ja jahuga praadida ja tegin ka eelmine kord umbes nii, aga vot enam ei mäleta.
3. Šampinjonid - lõika viiludeks ja prae.
* Seekord kasutasin ka rohelisi ja kollaseid aedube, sest need olid käepärast.
4. Tomatikaste - siia võid panna, mida hing ihaldab. Mina panin ühe porru, ühe purgi tükeldatud tomatit, siis veel umbes 150 ml tomatikastet, suhkrut, soola ja kuivatatud maitsetaimede segu mingisugust. Mulle meeldiks ka kui oleks veidi porgandit, aga seekord polnud käepärast.
5. Lasanjeplaadid - viimased korrad olen kasutanud kõvasid plaate, pole enne keetnud. Mõttetu jamada selle keetmisega.
6. Juust - tavalist juustu ühe kihi vahele ja peale. Lisaks peale ka campanellot või mõnda parmesani moodi juustu.

Kihtide asetamisel olen ise pidanud eelkõige silmas seda, et lasanjeplaadid saaksid piisavalt vedelikku, et ikka pehmeks läheksid ja siis teine asi on meeles pidada, et kuna neid plaate enne soolases vees ei keeda, siis on nad täiesti magedad. Viimasel korral riputasin igale plaadikihile soola ja nii tuli väga hea.
Kõige alla pane veidi bešamellikastet ja siis lasanjeplaadid. . Siis tomatikaste, baklažaanid. Jälle plaadid, tomatikaste, šampinjonid, oad (juust?). Lasanjeplaadid, tomatikaste. Plaadid, juust, bešamellikaste ja vist veel juust :). Küpseta 200 kraadi juures umbes tund, kuni pealt on kuldpruunikas ja selline kergel nagu mullitav või kuidagi...elus :) Super, ma ütlen!

Järgmisel päeval: leidsin täiesti juhuslikult üles need retseptid, mida ma teise lasanje puhul kasutasin. Üks on bbc toidulehelt pärit Antonio Carluccio retsept ja seal on lisaks baklažaanidele paneeritud ka suvikõrvitsat ja mulle meenub, et nii tõepoolest korra tegingi.

4 kommentaari:

irmasista ütles ...

kas sa kitsejuustuga oled teinud? ma pean homme ilma lihata lasanje tegema ja kitsejuustiki sai ostetud, aga usaldusväärset retsepti ei leia:(

ütles ...

Ei mäleta, et oleks teinud. Siin nami-namis oli üks retsept, aga ei oska eriti ette kujutada, kuidas välja kukub: http://www.nami-nami.ee/recipe.php?q=detail&pID=9029.
Aga tee see siinne lasanje ja siis kitsejuustupirukas juurde :)

irmasista ütles ...

Tegin sinu juhtnööride ja oma käe järgi ja väga hea sai. seeni panin liiga tagasihoidlikult ja kitsejuustu panin peale. Tänud! PS Iirlased olid väga rahul:)

ütles ...

Rõõm kuulda!!