reede, 2. detsember 2011

Läätse jms pikk poiss



Naljakaid pätsikesi ja kotletikesi olen teinud viimasel ajal, nüüd siis suisa pikka poissi. Ja umbes neljast retseptist kokku :) Mulle meeldis, loodan veel mõnda konkreetset retsepti katsetada tegelikult. Aga praegu tuli teotahe üsna ootamatult ja tegin sellest, mida kodus oli. Sest pidin lihtsalt härjal sarvist haarama, kuna olen juba aastaid mõelnud sellist asja proovida, aga just pole pealehakkamist olnud.

Läätse jms pikk poiss

Kogusega on nii, et mul tuli kahe väikse keeksivormi jagu.

u 200 g punaseid läätsi
1 sibul 1 sellerivars 1 spl karripulbrit või nagu mul kombeks maitseainese
gu nimega ras el hanout, sest see pole ikka veel otsa saanud :)
1 tl jahvatatud koriandrit 2 porgandit 1 muna 1 kuivanud saiaviil
juustu? mul oli pisut parmesanilaaste, panin need sisse, aga aru polnud midagi saada minu arust
kuivatatud aprikoose (mulle tundus, et sobis, panin u 7 tk)
veidi purustatud pähkleid (oleks rohkem tahtnud, aga ei olnud lihtsalt)


Täitsa õnnestus, kui teha nii:
1. Kõigepealt pane läätsed ligunema ja ahi sooja (180 kraadi).
2.Tükelda sibul ja sellerivars ja prae kergelt võis ja õlis (kasutan neid viimasel ajal ko
os, tundub mõistlik), lisa maitseained ja kuumuta veel läbi ning tõsta pann pliidilt.
3.Riivi porgand (ühe retsepti järgi oli see vaja ka läbi praadida, tegin ka seda, aga pigem ei peaks praadima minu arust) - näiteks üks jämedalt ja üks peenelt, siis jääb porganditükke ka ja peenelt riivitu aitab pätsi koos hoida.
4. Sega kokku sibul ja seller ja porgand. Klopi muna lahti ja sega ka juurde, soola-pipart ka. Pudista hulka kuivanud saiaviil ja sega juurde purustatud pähklid.
5. Kata keeksivorm küpsetuspaberiga ja tõsta segu keeksivormi. Aseta peale ka tükk küpsetuspaberit. Mulle tundus kahtlane, et läätsed selles segus valmis saaks, nii et valasin juurde ka pisut vett ja siis küpsetamise ajal ka korra. Ja et kindlam oleks panin ahju veel ühe panni veega :) Ma ei tea, kas see kõik oli vajalik, aga mulle tundus, et on :) Küpseta 180 kraadi juures umbes tund või veidi kauem.

Lase jahtuda, mida jahtunum on, seda kergem on lõigata. Pilti tegin külmast pätsist, siis jäi eriti viisakas :) Eile sõin soojalt, siis pudises rohkem.

Kõrvale võiks olla mingi mõnus kaste küll. Ma proovisin magusa-vürtsika kastmega (tavaline poest ostetud Hiina kaste või mis nad ongi) ja tundus, et magus sobiks. Äkki mingi vedelam sibulamoos vms oleks siis ideaalne.

Kommentaare ei ole: