esmaspäev, 19. detsember 2011

Küpsistest ka :)

Osalen Küpsisevahetuses, st saadan küpsiseid kolmele toidublogijale ja saan ise küpsiseid vastu. Ja sellega seoses on mul mingi küpsiseneedus või rambipalavik või mina ei tea. Täitsa kurvaks teeb vahepeal.

Aga ühesõnaga, olen viimasel ajal ajaviiteks päris palju küpsiseid teinud, katsetuseks. Lemmikküpsised jäid kohe valikust välja, sest kord kui ma neid veidi maad transportisin, olid nad algosadeks tagasi läinud ja meenutasid rohkem müslit, kui üldse midagi.
Täidisega küpsised tundusd postitamiseks head ja lisaks maitsvad ja huvitavad. Kõigepealt proovisin moonitäidisega ja kui nüüd tagantjärele mõelda, siis need õnnestusidki kõige paremini, tainas oli täiesti töödeldav ja ei jäänud ka liiga paks.



Vastupidiselt järgmistele kuivatud puuviljadega täidetud "ravioolidele". Need olid muretainast ja tainas jäigi liiga mure :) ja paks. Minu meelest ei olnud mõnus süüa. Pilti ei hakanud ka tegema, midagi ilusat neid polnud

Vahepeal ostsin üsna juhuslikult küpsisepressi, mida olin ammu tahtnud ja mis oli Kiika köökis 13 euro asemel 8. Ja tegin lihtsalt šokolaadiküpsiseid.


Uskumatu, esimene pannitäis ebaõnnestus 100 pr
otsendiliselt. Miks ma alles nüüd, retsepti ma ei tea mitmendat korda uuesti lugedes, märkasin, et 250 grammist šokolaadist läks küpsiste SISSE vaid 115 grammi ja ülejäänusse oli need lõpuks vaja kasta? Algul mõtlesin loobuda, aga õnneks kogusin end kiirelt ja parandasin tainast - lisasin päris palju jahu ja kohvi ja pärast tulid igati viksid ja minu meelest päris maitsvad küpsised.


Täna siis mõtlesin, et teen saatmiseks ühed varem proovitud - toorjuustutainaga padjakesed kuivatatud puuviljade ja šokolaadiga. Oijah, nende vormimine oli ikka ääretult keeruline, sest tainas kleepus nii mis jaksas. Kuidagi siiski õnnestus. Jäid päris magusad (meeldivad tegelikult), aga üldse mitte kenad.


Algul otsustasin, et pakin nad ära ja panen siiski teele. Tegin ühe küpsiseraamatu õpetuse järgi karbi ja puha. Kuid siis hakkas mulle ikkagi tunduma, et nii näotuid küpsiseid ei saa saata. Vist pean loobuma täidisega küpsistest ja teen ühed apelsini-sidrunitörtsuga valged küpsised. KUI õnnestuvad.

2 kommentaari:

Merit ütles ...

Marju, väga maitsvad küpsised olid, aitäh! Ja 10 punkti täiendavalt isetehtud ilusa karbi eest!

ütles ...

Suur tänu!!