reede, 9. oktoober 2009

Õunakook


Olen siin pool sügist mõelnud, et milline ikkagi on see õunakook, mida ma tahaks :) Raske on olnud, pole suutnud otsustada.

Aga see lihtne õunakook, mida ma täna tegin, vot see meeldib mulle küll. Ja tundub, et tuleb veel teha. Leidsin retsepti läbi tastespottingu, aga kujutan ette, et olen midagi sarnast ka varem teinud ja et selliseid retsepte on üldse igal pool. Poole tegemise pealt hakkasin kahtlustama, et olin mingi koostisaine unustanud, aga oma allikat ja isegi allika allikat kontrollides selgus, et nii ongi.

220 ml jahu
100 ml sulatatud võid (algses variandi oli õli tegelt, aga kuna prismas maksis või 9 krooni, siis mul oli kodus ikka päris mitu pakki :)
150 ml suhkrut (kasutasin demerarat)
2 muna
1 tl küpsetuspulbrit (panin kuhjaga igaks juhuks :)
1 tl vanillisuhkrut
peale riputamiseks veel demerara suhkrut
4 õuna või 3 õuna ja kaks väikest pirni, nagu mul oli
Sega tainas kokku, koori ja lõigu õunad-pirnid, sega taina hulka, vala küpsetusvormi, puista peale pisut suhkrut ja küpseta 200 kraadi juures u pool tundi. Pean lisama, et see tainas jäi ikka väga paks ja õunad polnud üldsegi üleni tainaga kaetud, kui taina vormi panin. Aga pärast oli kõik tiptop :)



Sama retsept ka siin.

Kommentaare ei ole: